Телевизија Сител е најомилена кај македонските гледачи и тоа според вкупниот квалитет на програмата. Најголем процент од македонските телевизиски гледачи вести гледаат токму на Сител. Единствено охрабрува фактот што публиката на Сител е стара - над 50 отсто од гледачите на кои оваа телевизија им е најомилена се постари од 50 години.
НА 26,8 ОТСТО ОД ГЛЕДАЧИТЕ, Сител им е најомилена телевизиска станица и со ваков резултат таа е на прво место по „омиленост“ и тоа „според вкупниот квалитет на програмата“ меѓу домашните национални телевизиски станици. Ова го покажа истражувањето на „Market Vision“ за потребите на Советот за радиодифузија спроведено од 5-11 април, а објавено деновиве, во кое се интервјуирани 1.070 граѓани по принципот лице во лице.
На второ место е Канал 5, која им е најомилена
на 17,5 отсто од испитаниците, на трето место е Алсат-М со 13 отсто, на четврто
е МТВ1 со 10,8 отсто, на петто Телма со 10,6 отсто, на шесто Алфа со 9,2 отсто и
на седмо 24 Вести со 4,5 отсто. Кога станува збор за домашните канали,
националните телевизии најчесто се гледаат од 96,4 отсто, а локалните од 3,6
отсто од гледачите.
Сепак, ако се погледне старосната структура на
испитаниците кои велат дека Сител им е најомилена ТВ станица, 50,7 отсто од
неговата публика е над 50 години, додека кај Канал 5 29,2 отсто се над 50
години. Најмалку гледачи над 50 години од вкупниот број имаат Телма со 26,9
отсто и Алсат-М со 21,7 отсто.
Она што е интересно во ова истражување и што
не им оди во прилог на телевизиите е фактот што дури 40 отсто од испитаниците
од 18-29 години велат дека ниту една национална телевизија не им е омилена, а
истото го мислат и 26,7 отсто од испитаниците од 30-39 години.
Причината за ова
е тоа што младите или не го сакаат изборот што им го нудат националните
телевизии
или, пак, имаат нешто против телевизијата како медиум генерално и се насочени
далеку повеќе кон интернетот. Истражувањата на меѓународен план покажуваат дека
младите се далеку покомотни на интернет отколку пред телевизор. На пример,
анкетите извршени кај младите во САД и Западна Европа покажуваат дека тие
се многу посклони најпрвин да се откажат од ТВ претплатата ако мораат, останувајќи задоволни
само со пристапот со интернет.
![]() |
| Еве ја и најомилената телевизиска фаца (ако не ви пречи да пикате два прста во грло секогаш кога ќе го видите) |
Сепак, телевизијата, барем засега, останува доминантен медиум
во земјава. Убедливо најголем број од испитаниците, 58,3 отсто велат дека најтешко
би им паднало кога би требало да се откажат од неа, а од друга страна,
само 59 отсто од испитаниците имаат пристап до интернет од дома.
Над 84 отсто
од испитаниците гледаат вести на телевизија, 62,8 отсто гледаат серии, 62,1
отсто гледаат филмови, а 43,34 отсто гледаат спортски програми.
Вести најмногу се гледаат на Сител - 58,1
отсто од испитаниците го прават тоа, 54,5 отсто вести гледаат на Канал 5, а 33
отсто вести гледаат на Телма.
Сител со 86,3 отсто и Канал 5 со 79 отсто се
шампиони и кај сериите, а на трето место е Телма со само 12,2 отсто.
Сител и Канал 5 водат и кај филмовите со 51,8
отсто и 46,3 отсто респективно, но тука блиску до нив се и Алфа со 36,5 отсто и
Телма со 35,9 отсто.
Сител води и кај забавните емисии со 52 отсто,
а кога станува збор за спортот лидери се МРТВ1 со 71,2 отсто и Телма со 60
отсто.
Кај музичките, културните, документарните, образовните емисии и цртаните
филмови лидер е МРТВ1, додека кај дебатните политички емисии, кои, за жал, се
помалку ги има на ТВ екраните Сител, Канал 5, МРТВ1, Алфа и Алсат-М се тука
некаде со околу 30 отсто.
Телма, пак, води со гледаноста на детската програма,
пред сѐ, заради емисијата 5+, која е безмалку
единствена емисија за деца..q
[Ве молиме споделете го написот на социјалните мрежи на кои сте активни и помогнете го критичкото и слободното новинарство. АНФАС на Фејсбук можете да го следите овде.]
[Написите од АНФАС не смеат да се преземаат до 24 часа по објавувањето, a по овој рок тоа се прави исклучиво со наведување на изворот и креирање линк до оригиналниот текст. Доколку написот сакате да го преземете пред да изминат 24 часа, обратете се на anfaspogledpravo@gmail.com за да добиете дозвола преку и-мејл]


No comments:
Post a Comment